Самое интересное в мире науки и удивительная природа

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 107

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Статистика

Блог

Главная » 2014 » Март » 14 » ВОДИТЕЛИ КАТЕГОРИИ "М": КАК СОХРАНИТЬ ИХ ЖИЗНИ? и проверить штрафы ГИБДД
17:43
ВОДИТЕЛИ КАТЕГОРИИ "М": КАК СОХРАНИТЬ ИХ ЖИЗНИ? и проверить штрафы ГИБДД
Федеральним законом № 92 -ФЗ , підписаним 7 травня 2013 , введена нова категорія транспортних засобів " М" - ​​мопеди та легкі квадроцикли . До управління ними допускаються молоді люди у віці 16 років (виконавча влада суб'єкта РФ може знизити цей віковий ценз до 14 років) і отримали права після навчання в автошколі. У цьому зв'язку виникає принципово нове завдання - забезпечення безпеки дорожнього руху даної категорії водіїв. На жаль , питання, винесене в заголовок статті , непростий , і треба чесно зізнатися , автотранспортна система не готова до його вирішення. Спробую в представленому матеріалі це довести і знайти відповідь на поставлене запитання.

Не забувайте і про штрафи, перевірити їх можна тут: проверить штрафы ГИБДД

Розвиток автотранспорту призвело до появи простих в управлінні механічних засобів пересування з об'ємом двигуна , що не перевищує 50 куб. см , освоєння яких легко доступно молодим людям . Здавалося б, можна тільки радіти. Але , на жаль , треба розуміти , що водії цих коштів в масовій кількості стають учасниками непростого російського дорожнього руху. Тому про безпеку та збереженні життів молодих людей слід подбати заздалегідь. Які у зв'язку з цим необхідно вжити заходів ?
Насамперед, треба відразу відзначити , що найголовнішим небезпечним фактором є вік водіїв цієї категорії. Дозвіл на управління мопедами , одержуване з 16 років , вимагає правильного розуміння психології людей даного віку з тим , щоб організувати ефективне їхнє навчання. Зарубіжні дослідження в авіації і на автотранспорті показують , що безпечна поведінка при управлінні технічними системами формується в середньому до 25 років . Тому водії автомобілів молодше , як свідчить статистика ДТП , небезпечні. Але за кермо автомобіля дозволено сідати з 18 років , а до управління мопедом допускаються з 16 .
Стає очевидним , наскільки гостро постає проблема грамотного навчання молодих водіїв ... але не техніці управління , а правильному ( безпечного ) поведінки на дорозі. Тільки з цих позицій слід розробляти навчальну програму. Щоб дана задача була успішно вирішена , необхідно добре розуміти , що відрізняє молодих людей у віці менше 25 років і особливо 16 -річних , які бажають отримати право на керування мопедом ?
По-перше , у них принижено відчуття небезпеки . Ті їх однолітки , у кого воно розвинене , до володіння мопедом не рвуться . Вони на несвідомому рівні відчуває , якщо не страх , то боязнь управління мопедом в транспортному потоці автомобілів. Спрацьовує вроджений психічний механізм захисту від небезпек , в даному випадку на дорозі. Приниження почуття небезпеки здатне зіграти злий роль при самостійному водінні. Це проявляється в " пофігістському " поведінці на дорозі або підсвідомої передачі відповідальності за своє життя в чужі руки , тобто дорослим водіям , які, як вважають молоді люди , завжди про них подбають . З ці помилкою необхідно допомогти юнакам при навчанні розлучитися.
По-друге , у них виражено відчуття бравади , коли демонструється зневага небезпекою в очах своїх друзів. І чим більш значуща друг, тим почуття бравади проявляється сильніше. Це найнебезпечніше почуття, про яке ні в одній програмі підготовки водіїв нічого не говориться. Аналізуючи його , я виділив феномен " демонстраційне водіння" , суть якого в тому , що молода людина хоче показати максимальні можливості свого " залізного коня" і свої , як його " седока " , абсолютно нічого не знаючи про те , що при цьому може вийти за кордон своїх професійних і психофізіологічних можливостей . Іншими словами , при демонстраційному водінні нерідко виникають "ножиці" , коли величезне бажання показати "щось" супроводжується значно поступаються за своїми параметрами підготовки та психофізіологічних ресурсів . Результат такого водіння сумний. При навчанні дана небезпека повинна знаходитися в полі зору педагогів та інструкторів .
По-третє , у них вкрай малий життєвий досвід , а тим більше досвід управління мопедом в умовах щільного і інтенсивного дорожнього руху. Тому вони не передбачають небезпеки там , де вони проявляються , а також мають мізерну інформацію про можливі нештатні ситуації на дорозі. На жаль , нічому цьому при навчанні в автошколах не вчать. Даний компонент підготовки повинен стати обов'язковим .
По-четверте , некритично сприймають інформацію від своїх ровесників про дорожні "подвиги" при управлінні мопедом. Це один із дуже небезпечних факторів , коли хто - то з друзів , розповідаючи про свої водійських " успіхи " і істотно їх прикрашаючи, підвищує мотивацію у інших на небезпечне водіння . А якщо молода людина ще й самолюбив , то поступатися , тим більше , не має наміру і починає думати про те , як перевершити свого друга , не здогадуючись , що в його розповіді фантазії було більше , ніж правди . Результат такого водіння передбачуваний - ДТП. Про цю небезпеку водіїв мопедів слід поставити до відома .
По-п'яте , можна сказати , що у них на всі сто відсотків працює захисний механізм , суть якого в тому , що " негативна подія трапиться з кимось , але не зі мною" . Цей захисний механізм вкрай необхідний людині , особливо в сучасному російському соціумі , хоча б для того , щоб не зійти з розуму від перегляду вечірніх новин або знайомства з ними по Інтернету , де кого - то вбили , втопили , пограбували , спалили і т. д. розумне відключення даного механізму , особливо в небезпечних ситуаціях , до яких відносяться дорожні , вкрай корисно. У молодому ж віці його використовують неправильно , тому про негативні наслідки , а тим більше можливої ​​загибелі , замислюються одиниці. Про це , на жаль , в програмах навчання нічого не говориться. Цей недолік слід усунути при навчанні в автошколі.
По-шосте , у них дуже сильно проявляється стиль поведінки , що сформувався до навчання водінню і , якщо він включає негативні форми ( постійно поспішати , нікому не поступатися , робити щось , що заборонено і т. д.) , то це вкрай небезпечно. Коли у молодої людини до навчання в автошколі склався такий стиль поведінки , при якому він постійно поспішає , поступку комусь сприймає як особисту образу і ігнорує всі заборони , то він так само діятиме і при управлінні мопедом. Це агресивний стиль водіння , формуванню якого дуже сприяють неправильні уроки , отримані від батьків або старших товаришів , коли молодий чоловік знаходився в якості пасажира в автомобілі. Змінити стиль поведінки - завдання вкрай непроста , але про неї хоча б повинен знати , кого навчають . Тут велике значення мають окремий розгляд цього питання при теоретичному навчанні в автошколі і роль інструктора при практичній водінні.
По-сьоме , нерозуміння ролі нормативних документів , і зокрема , ПДР , як інструменту, що забезпечує безпеку дорожнього руху. На жаль , ми живемо в суспільстві , де правильне ставлення до законів та інших нормативно- правових актів , фігурально висловлюючись , не зафіксовано на генному рівні і не формується з пелюшок. Тому не дотримуватися вимог документів - це наша національна забава , притаманна всім вікам , але яка дуже дорого обходиться молодим людям , коли вони виїжджають на дорогу. Програми навчання , викладачі та інструктори повинні цю особливість враховувати і зробити все можливе , щоб змусити молодих людей зрозуміти хоча б роль ПДД. Візьму на себе сміливість запропонувати , що національною ідеєю для росіян , про яку стільки говорять і пропонуються різні варіанти , має стати формування законності в суспільстві , починаючи з формування розуміння і поваги закону в дитячому садку , школі і закінчуючи законними діями чиновників держорганів.
По-восьме , у них виражено ігнорування інформації про заборони та обмеження . Цей недолік близький попередньому, але має свої особливості. Молода людина розуміє , яку роль відіграють ПДР в забезпеченні безпеки водіння , але в силу певної незрілості може перевищити швидкість , де це надзвичайно небезпечно , не використовувати захисний шолом , поїхати забороненим маршрутом і т. д. В автошколі на даний небезпечний фактор варто звернути особливу увагу , оскільки ймовірність його прояви дуже велика .
По-дев'яте , у них має місце переоцінка своїх сил і можливостей , а також " залізного коня". Вище вже говорилося про демонстраційному водінні. Але даний небезпечний фактор виявляється і в інших ситуаціях , коли , наприклад , водієві здається , що він встигне проскочити або загальмувати , ухилитися і т.д. На жаль , часто це призводить до негативних наслідків. На заняттях в автошколі слід на конкретних прикладах розкрити роль правильного розуміння своїх можливостей і мопеда.
По-десяте , яскраво проявляється особистісні особливості , в першу чергу , характер , який може не відповідати вимогам безпеки дорожнього руху. Не випадково говорять , що " характер - це доля " . Найбільш небезпечні асоціальні особливості характеру . До них відносяться такі , як агресивність , схильність до необгрунтованого ризику , недисциплінованість , виражене самолюбство , нерозвиненість почуттів поваги , співчуття , взаємодопомоги та ін Дуже небезпечний низький рівень інтелекту , особливо в поєднанні з агресивністю. Тому , перш ніж навчати , необхідно протестувати молодих людей , виявити у них рівень розвитку професійно важливих якостей , визначити серед них " слабкі ланки " і звернути на це увагу при індивідуальному навчанні .
Не можна також забувати і про те , що всі перераховані небезпеки у молодих людей посилюються тим , що вони легко відпрацьовують сенсомоторні навички управління мопедом , що породжує помилкову впевненість в легкості освоєння водіння і забезпеченні його безпеки . Тому розділити навички управління мопедом від умінь і навиком забезпечення безпечного водіння в складних дорожніх умовах в автошколі надзвичайно важливо .
Отже , як зберегти життя водіїв категорії "М" ? Відповідь така : всі відзначені особливості повинні бути враховані в програмі навчання водіїв мопедів з акцентом на психологію. Особлива відповідальність покладається на викладачів та інструкторів , яким належить всі перераховані вище небезпеки нівелювати в процесі навчання. Неприпустимо випускати молодих водіїв , лише навчивши їх управлінню мопедом.
В. Козлов , доктор медичних наук , професор
Просмотров: 851 | Добавил: 329 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Вход на сайт

Поиск

Интересно