Самое интересное в мире науки и удивительная природа

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 107

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Статистика

Блог

Главная » 2017 » Февраль » 01 » ІСТОРІЯ МАРКИ КАМАЗ
01:28
ІСТОРІЯ МАРКИ КАМАЗ

Камський автомобільний завод, або КамАЗ — найбільший російський виробник вантажних автомобілів, автобусів, тракторів, комбайнів, електроагрегатів, теплових міні-електростанцій та комплектуючих. Основні виробничі потужності розташовані в місті Набережні Челни, Республіка Татарстан.

У 1960-х роках СРСР мав потребу в розширенні парку вантажних автомобілів для підвищення продуктивності при автомобільних перевезеннях. Жодна з існуючих автомобілебудівних підприємств на той момент не могло задовольнити величезний попит в большегрузах з вантажопідйомністю від 8 до 20 тонн.

У серпні 1969 року Рада міністрів СРСР і ЦК КПРС ухвалили низку документів, згідно з якими в Набережних Челнах Татарської АРСР повинно було початися будівництво комплексу автомобільних заводів. Передбачалося, що вони будуть спеціалізуватися на випуску виключно великовантажних автомобілів.

Багато міст різних республік змагалися за те, щоб бути обраним як місце будівництва майбутнього заводу. У підсумку вибір припав на невелике містечко з населенням менше 30 000 чоловік. Його перевагами було розташування в центрі СРСР, близькість до судноплавних річках — Волзі і Камі, наявність залізниці, а також існування в цьому регіоні будорганізації «Камгесенергострой», яка володіла можливістю побудувати греблю і гідроелектростанцію для майбутнього підприємства і утвореного ним міста. У планах був випуск 150 000 вантажних автомобілів і 250 000 моторів щорічно.

Замовляйте все для ремонту тут: запчасти камаз.

Будівництво заводу велося неймовірними масштабами: на будівництво з'їхалися працівники з усього СРСР. З 1970 по 1981 рік капіталовкладення в будівництво підприємства склали 4,2 млрд рублів, що було безпрецедентно для автомобілебудівного заводу в Радянському Союзі.

На оснащення підприємства йшло найсучасніше обладнання, 81% якого працювало з автоматичного і напівавтоматичного циклу. Поставками обладнання займалися понад 700 іноземних фірм і близько 2 000 заводів з 500 міст СРСР.

Паралельно з будівництвом заводу відбудовувався і місто Набережні Челни, населення якого згодом зросла до півмільйона осіб. Тут зводилися необхідні об'єкти соціальної інфраструктури і велику кількість житлових будинків. В кінці 70-х і початку 80-х населення міста зростало на 40 000 щороку.

У 1974 році був зібраний перший силовий агрегат, а через рік почалося їх серійне виробництво.

16 лютого 1976 року з виробничого конвеєра зійшов перший вантажний автомобіль КамАЗ-5320. Його конструкція була розроблена на основі сімейства автомобілів ЗІЛ-170 і ЗІЛ-175, які сконструйовані в 1967-1969 роках МАЗом і Ярославським моторним заводом.

Автомобіль комплектувався створеним «з чистого аркуша» економічним чотиритактним дизелем V8 об'ємом 10 852 см куб. діаметр циліндра і хід поршнів 120 мм. В «базі» він розвивав 210 л. с. Крім того, КамАЗ-5320 оснащувався пневматичним підсилювачем приводу дводискового зчеплення, п'ятиступінчастою трансмісією з синхронізаторами на чотирьох вищих щаблях і двухдиапазонным дільником, а також міжосьовим блокування диференціалом, який був вбудований в прохідну головну передачу середнього моста.

У 1976-1978 роках КамАЗ випускав три базові моделі: вантажівка «5320» вантажопідйомністю 8 т, будівельний самоскид «5511» вантажопідйомністю 10 т і сідельний тягач «5410» повною масою 26 т.

Потім були розроблені 10-тонну вантажівку «53212» із збільшеною до 3 690 мм колісною базою, 7-тонний сільськогосподарський самоскид «55102», а також сідельний тягач для 33-тонного автопоїзда «54112».

У 1981 році здана в експлуатацію друга черга заводу. Починається випуск 6-тонної серії «4310» (6x6) з односхилими шинами. Базова модель серії була призначена для армії і оснащувалася лебідкою, двома паливними баками і системою регулювання тиску повітря в шинах. Для сільськогосподарських потреб пропонувалася 7-тонне версія «43105».

На початку 80-х всі базові моделі оснащувалися моторами з збільшеною на 10 л. с., до 220 л. с., потужністю, а також 10-ступінчастою коробкою передач.

До середини 80-х КамАЗ починає ритмічну роботу. У жовтні 1988 року його конвеєр залишає мільйонний вантажівка.

Незважаючи на величезну популярність автомобілів заводу в СРСР, вони не витримували конкуренції з іноземними аналогами. Тому підприємство почало розробку другого покоління, випуск якого стартував наприкінці 80-х.

Оновлені автомобілі комплектувалися двигунами з турбонаддувом вітчизняного виробництва, а також імпортними двигунами і комплектуючими. Кабіни стали більш комфортабельними за рахунок підвищення даху на 120 мм і деяких конструкційних змін. У цей же період з'являється сімейство двовісних авто 4x2.

23 серпня 1990 року КамАЗ став акціонерним товариством. В 1991 році виходить двовісний сідельний тягач 5425МА з дизелем Cummins потужністю 325 л. с., який отримав кабіну фінської фірми Sisu.

З переходом до ринкових відносин і появою імпортних вантажівок підприємство почало відчувати труднощі зі збутом, які призвели до жалюгідного фінансового стану. До цих бід додався величезний пожежа, що сталася навесні 1993 року на Заводі двигунів. Збиток від пожежі обчислювався 150 млн доларів. На деякий час зупинився випуск ряду моделей. Щоб впоратися з її наслідками, завод залучав допомогу уряду Татарстану і РФ.

З 1995 року починає випускатися третє покоління вантажівок, яке ґрунтувалося на модернізованих версій перших серій 6x4. Серед цих моделей були 11-тонний «53215», самоскид «55111.02», сідельний тягач для 36-тонного автопоїзда «54115» та інші. Ці машини оснащувалися 240 і 260-сильними двигунами з турбонаддувом КамАЗ-740.11 і КамАЗ-740.20.

У листопаді 2009 року ВАТ «КамАЗ» створило два спільних підприємства з Daimler AG.

15 лютого 2012 року завод випустив двомільйонний вантажівка.

У цьому ж році підписано угоду з Daimler Trucks, згідно з яким КамАЗ отримує технологію виробництва кабін Axor. Вони будуть встановлені на середньотяжкі вантажні автомобілі нового покоління.

Зараз ВАТ «КамАЗ» займає 14-е місце в світі за обсягом виготовлення вантажних авто важкого класу. Його моделі охоплюють третину російського ринку важких вантажівок і експлуатуються більш ніж в 80 країнах по всьому світу.

Просмотров: 531 | Добавил: 329 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Вход на сайт

Поиск

Интересно