
Вітаю вас, шановні читачі. З вами Юлія Марзан. Продовжимо розмову про розробку рекламної кампанії для просування вашого товару або послуги.
Після того, як ви прийняли рішення залучити для цього сторонніх фахівців, вам необхідно вибрати рекламне агентство, яке найкращим чином вирішить поставлену задачу.На ринку ви можете зустріти безліч пропозицій від компаній, що надають рекламні послуги. Важливо не розгубитися і вибрати рекламне агентство, яке зможе максимально ефективно організувати рекламну діяльність вашої компанії.
Існує кілька аспектів, на які потрібно звернути увагу в першу чергу. Крім того, потрібно знати і розуміти основні напрями взаємодії рекламодавця і рекламного агентства. Про це ми і поговоримо.
Що краще: створити власну рекламну службу або співпрацювати з рекламним агентством?
Практично всі компанії на певному етапі свого розвитку змушені прийняти непросте рішення – створити власну рекламну службу, розширити вже існуючу або скористатися послугами рекламного агентства.
Якщо компанія невелика, створювати рекламну службу недоцільно. Інша справа, якщо мова йде про велику компанії з філіями по всій країні. Так чи інакше, зовсім відмовитися від послуг рекламних агентств навряд чи вийде.
Рекомендуєм рекламне агенство: campanie de publicitate.
Припустимо, що вам необхідно розробити макет реклами, дизайн візитної картки і логотип компанії. Оцінивши свої сили, творчий потенціал співробітників, конкуренцію на ринку і терміни виконання робіт, ви напевно прийміть рішення довірити цю роботу професіоналам.
Вибравши рекламне агентство, в якому працюють грамотні фахівці, ви зрозумієте, що їх досвід і професіоналізм в області реклами сприятиме розвитку вашого бізнесу. Послуги, які надає рекламне агентство, дозволять вам і вашим співробітникам заощадити час і сили, а виготовлені професіоналами рекламні матеріали будуть сприяти зміцненню позицій компанії на ринку.
Крім того, навіть у великих компаніях бувають ситуації, коли потрібно в короткі терміни помістити рекламу в престижному галузевому журналі. Як правило, рекламні площі в таких виданнях розкуповуються на кілька місяців вперед, і придбати їх за 2 – 3 дні до виходу газети просто нереально. Іноді за термінову публікацію редакція може зробити велику націнку. Якщо ж ви звернетеся в рекламне агентство, швидше за все, вам нададуть можливість помістити рекламу в потрібному виданні бажані терміни і за прийнятною ціною.
При співпраці з рекламним агентством ви зможете швидко реагувати на обстановку, а також отримувати вигоду зі сформованої на ринку ситуації. Крім того, фахівці рекламного агентства можуть мати великий досвід роботи з вашими товарами і послугами, а значить, можуть вплинути на успіх рекламної кампанії.
При роботі з рекламним агентством слід мати на увазі, що серед його клієнтів можуть бути і ваші конкуренти. Хоча деякі агентства не беруться за роботу, якщо товари або послуги нового замовника безпосередньо конкурують з товарами або послугами існуючого клієнта.
Етапи пошуку рекламного агентства
Перед пошуком рекламного агентства, з яким ви хочете співпрацювати, треба зрозуміти, яку роботу ви хочете доручити фахівцям агентства, і скільки ви готові заплатити за її виконання. Коли ви це зрозумієте, то зможете визначитися з вибором того чи іншого рекламного агентства.
Також потрібно звернути увагу на його спеціалізацію. Наприклад, може виявитися, що одну чи кілька необхідних для розробки реклами функцій вже виконує співробітник вашої компанії. Аналіз маркетингового середовища, діяльності конкурентів, стану ринку та потреб споживачів зазвичай виконує штатний маркетолог або фахівці відділу маркетингу.
Макет реклами може розробити дизайнер, запрошений на умовах погодинної оплати праці, а розміщення замовлень, передачу макетів і вирішення транспортних питань можна поставити в обов'язки секретаря або офіс-менеджера. Вам знадобиться тільки вирішити питання з розміщенням вже готових рекламних матеріалів і знайти агентство, яке спеціалізується саме на вирішенні цього завдання.
Якщо ви вирішили не економити і скористатися послугами професіоналів, які можуть вирішити будь-які, навіть найскладніші завдання, пов'язані з розробкою та розміщенням реклами, варто звернутися в рекламне агентство, що надає повний цикл послуг.
Сума грошей, яку ви плануєте витратити на розробку і проведення рекламної кампанії, зазвичай узгоджується до моменту призначення того чи іншого агентства рекламним представником вашої компанії. Майте при цьому на увазі, що в штаті агентства працюють висококваліфіковані фахівці, робочий час яких коштує дорого. Крім того, рекламне агентство – комерційна організація, яка повинна підтримувати своє існування і забезпечувати процвітання.
Одним словом, не скупіться. Вкладення в рекламу, виготовлену висококласними фахівцями, обов'язково окупляться. З іншого боку, приймаючи подібні рішення потрібно ретельно зважувати всі «за» і «проти» і вивчити всі обставини.
Отже, рекламне агентство розробить рекламу і допоможе вам заощадити час і гроші.
Великі компанії зазвичай співпрацюють з великими рекламними агентствами повного циклу. Для невеликого підприємства більше підійде невелике агентство або консультант по рекламі.
При виборі рекламного агентства слід мати на увазі, що не всі агентства відповідають за ефективність засобів та видів реклами, які пропонують використовувати при проведенні рекламної кампанії. Бувають випадки, коли агентства обіцяють надати повний комплекс рекламних послуг, не маючи для цього ні технічних, ні кадрових можливостей.
Щоб уникнути подібних ситуацій, менеджер з реклами повинен не тільки постійно займатися питаннями реклами в організації, чітко уявляти цілі та завдання запланованої рекламної кампанії, але і займатися пошуком саме того рекламного агентства, яке зможе вирішити поставлені перед ним завдання.
Пошук відповідного рекламного агентства потребує часу і зусиль, але в підсумку ви отримаєте значні переваги. Ви зможете неодноразово звертатися у вибране агентство, рекомендувати його колегам і партнерам з повною упевненістю в якості наданих їм послуг. Навіть якщо ви вирішите змінити сферу діяльності, встановлені ділові контакти можуть знадобитися на іншому місці роботи.
З чого почати пошук рекламного агентства?
Спочатку складіть перелік можливих претендентів і встановіть з ними первинний контакт. В першу чергу вибирайте агентства, які розташовані не дуже далеко від офісу вашої компанії. При пошуку використовуйте декілька каналів інформації:
друзів, колег, ділових партнерів;
рекламні оголошення в пресі;
довідники підприємств регіону;
мережа Інтернет.
Зупинимося на можливостях використання мережі Інтернет для пошуку відповідного рекламного агентства більш докладно. У сучасних умовах будь-яка компанія, і рекламні агентства в тому числі, мають представництва у Всесвітній павутині. Саме на сайті можна отримати перше враження про компанію, подивитися портфоліо і задати питання.
Переглядаючи сайти, зверніть увагу на дизайн, стиль оформлення, інформативність представленого матеріалу і випишіть адреси і телефони зацікавили вас агентств.
Таким чином, використовуючи всі можливі канали інформації, ви складете попередній список рекламних агентств. При найближчому розгляді більшість з них з різних причин відсіються. Деякі можуть бути розташовані далеко від офісу вашої компанії, інші запропонують дуже екстравагантні дизайнерські рішення, неприйнятні для реклами консервативної компанії.
У кінцевому підсумку у вас у списку залишиться близько 5 рекламних агентств, з якими ми будемо працювати далі. Саме час дізнатися цінову політику рекламних агентств зі списку. Обдзвоніть кандидатів і попросіть запросити до телефону менеджера по роботі з клієнтами. Якщо на ваше прохання відгукуються швидко і з ентузіазмом, відзначте це для себе.
Уточніть ціни на надані послуги. Будьте готові до того, що точних цін, вам не назвуть, так як на їх формування впливає безліч факторів. Якщо менеджер агентства не може відповісти на питання про ціни, варто продовжити пошуки.
У телефонній розмові опишіть свою компанію, назвіть приблизну суму рекламного бюджету і з'ясуйте, що вам можуть запропонувати. За результатами переговорів прийміть рішення про доцільність співробітництва з конкретним агентством.
Після телефонних розмов список агентств – претендентів на подальшу співпрацю знову скоротиться. Тепер потрібно особисто відвідати залишилися рекламні агентства і познайомитися з ними особисто. Про візит в рекламне агентство ми поговоримо в наступній статті.
|