« Навіщо на дорогах стільки люків? Є такі ділянки, де цих люків - по кілька штук на пару метрів дороги».
Дорожні люки в Японії прикрашають місто.
Замовити пофарбування люків можна тут: люков под покраску
Давно мучить питання , навіщо на дорогах стільки люків ? Ні, навіщо вони взагалі потрібні - це зрозуміло. Але будь-який автолюбитель спостерігав такі ділянки , де цих люків - по кілька штук на пару метрів дороги. Навіщо робити по 5 « входів » в одну і ту ж каналізацію на відстані метра один від одного?
Використовуючи слово «каналізація» , мало хто знає , що це не тільки труби , по яких тече суміш усіляких відходів. Каналізація - це система підземних інженерних споруд різного призначення. У мережу підземних комунікацій , які нам так заважають пересуватися по дорогах , входять:
- Зв'язкова каналізація;
- Сантехнічна та зливова каналізація;
- Тепломережі ;
- Водоканал , та інші.
Всі ці канали починаються і закінчуються в колодязях. Крім цього на дороги ще ліплять проміжні люки , які необхідні для обслуговування мереж . Звідси їх велику кількість . А кожна організація виносить люки туди , куди зручно саме їй , що не погоджуючи свої дії з іншими. Звідси така щільність - по 5 штук на одному клаптику дороги.
Якщо цікаво , можна прочитати написи на безлічі поруч розташованих люків , стане ясно , що це колодязі , як правило , різних систем каналізації:
Г - пожежний гідрант
К - побутова та виробнича каналізація
Д - дощова каналізація
Л - зливової колектор
ЛЗ - люк садовий
ТС - теплова мережа
ГС - газова мережа
ГКС - міська кабельна мережа
ГТС - міська телефонна мережа
Чому ж їх скупчується так багато саме на проїжджій частині ? По суті , відповіді більшості експлуатуючих організацій зводяться до того , що така спадщина нам дісталася з середини минулого століття , коли інженерні мережі прокладалися у величезній кількості і ніхто не припускав , що автомобільний потік так розростеться і доведеться розширювати і будувати нові дороги. Сьогодні колодязі прагнуть виводити на тротуари , розділові смуги і зелену зону.